6-7 ÅR
6-12 Program
Score mål 1
Oppvarming
Musical Balls
10/15 min
Antall spillere: noen
Ferdigheter å lære: bevissthet, hastighet, koordinasjon
Utstyr: baller og kjegler
Beskrivelse: Antall baller reduseres med én hver runde
Lag en stor firkant basert på antall spillere du har.
Gi hver spiller en ball.
Valgfritt: Sett opp en liten sideaktivitet som barna kan gjøre når de er tom for musikalske baller.
Gi hver spiller en ball først.
Instruere spillerne til å drible rundt området ved å bruke forskjellige teknikker.
Når du slutter å spille musikk eller blåser i fløyta, må hvert barn forlate ballen og finne en ny.
Ta bort en ball.
Gjenta trinnene, denne gangen vil en spiller ikke ha en ball til slutt.
Spilleren uten ball må utføre en enkel handling, som 5 hoppende knekt, eller så er de ute.
Du kan gjenta aktiviteten på denne måten eller ta bort en ball hver gang på samme måte som du ville gjort med musikalske stoler.
Ball- Lek /Spill
Hungry Hippos
10/15 min
Antall spillere: opptil 20
Ferdigheter å lære: drible i fart, holde hodet oppe
Utstyr: mange fotballer, små mål er valgfritt
Beskrivelse: To lag konkurrerer om hvem som kan bringe flest baller tilbake til sitt område
Del barna inn i to jevne lag.
Lag et stort rektangel med en liten sone i hver ende.
Plasser alle ballene i midten av rommet
Plasser hvert lag i hver ende av rektangelet.
Hvert lag kan sende én spiller om gangen for å hente en ball og drible den tilbake.
Valgfritt: legg til et minimum. Spilleren må skyte ballen inn i det lille målet for å tjene laget sitt.
Hvis en spiller går utenfor banen, må de sette ballen tilbake i midten og gå tilbake til laget sitt for at en ny spiller skal gå.
Utfør som et løp til alle ballene er borte.